Dieta cytrynowa

Dieta cytrynowa jest trybem odżywiania przeznaczonym dla tych, którzy chcą wyczyścić ciało ze wszelakich toksyn za sprawą lemoniady oraz herbatek ziołowych. Przy tak skąpym trybie żywienia (sprowadzającym się do uzupełniania płynów) dieta zapewnia pozbycie się ponad dziewięciu nadmiernych kilogramów w dziesięć dni.

Pragnę opisać tutaj cztery zasady, wedle których trzeba się kierować stosując dietę cytrynową:

Aktywność fizyczna

Nadmierny ruch oraz trening spowodowałyby zmęczenia organizmu – to tylko utrudni zniesienie diety. Nie zapominaj o tym, iż omawiany sposób odżywiania bardzo przypomina głodówkę.

Uwaga na efekt jo-jo

Po pewnym terminie istnieje prawdopodobieństwo powrotu do wcześniejszego stanu. Czym jest to spowodowane? Dieta cytrynowa nie skupia się na eliminowaniu tłuszczów, które zaczynają być delikatnie przetrawiane pod koniec diety, czyli około siódmego dnia. Aby zniwelować ten efekt, to po zakończeniu diety postaraj przyzwyczaić się do zwyczajnych posiłków, spożywiając na początku łatwostrawne potrawy jak np. duszone warzywa.

Co z napojami?

Aby zwykła lemoniada prędko nam się „nie przejadła”, zachęcam do dodania do niej odrobiny syropu klonowego. Istnieje jeszcze opcja zastosowania innych dodatków, jak imbir, ale ja osobiście nie polecam takich eksperymentów. Celem przypraw jest poprawienie trawienia, co przyczynia się do zdobycia wymarzonej, zgrabnej figury z powodu zwiększenia wydajności diety.

Skutki uboczne

Niestety prawdopodobnie żadna dieta nie jest doskonała. W naszym przypadku możliwe jest zetknięcie się z takimi uciążliwościami, jak bóle głowy czy biegunka.

Omówiona dieta należy do jednych z najcięższych z powodu bardzo drastycznego repertuaru żywienia – nie wolno niczego jeść lecz jedynie pić określane napoje. Jeśli uda Ci się wytrwać do końca (10 dni), to wyniki diety będą nadzwyczaj satysfakcjonujące.